مجله نوشین

http://nushin.r98.ir/

5 هکر بزرگ تاریخ و شیوه هک

۱. کوین میتنیک   فهرست هکرهای معروف دنیا را با نامی شروع می‌کنیم که زمانی لرزه بر اندام مدیران شبکه‌های کامپیوتری می‌انداخت. در گذشته، وزارت دادگستری آمریکا کوین میتنیک (Kevin Mi

۱. کوین میتنیک   فهرست هکرهای معروف دنیا را با نامی شروع می‌کنیم که زمانی لرزه بر اندام مدیران شبکه‌های کامپیوتری می‌انداخت. در گذشته، وزارت دادگستری آمریکا کوین میتنیک (Kevin Mi

جدید ترین مطالب سایت

Last posts
خلاصه داستان :
۱. کوین میتنیک
 

فهرست هکرهای معروف دنیا را با نامی شروع می‌کنیم که زمانی لرزه بر اندام مدیران شبکه‌های کامپیوتری می‌انداخت. در گذشته، وزارت دادگستری آمریکا کوین میتنیک (Kevin Mitnick) را به عنوان تحت‌ تعقیب‌ترین خلافکار کامپیوتری در دنیا می‌شناخت. داستان‌ هک‌های کوین میتنیک به اندازه‌ای هیجان ‌انگیز است که کتاب‌ها و فیلم‌های مختلفی از دوران خلاف‌کاری‌های دیجیتال وی ساخته شده است.

کوین‌ منتیک چه کارهایی انجام داد:

وی پس از تحمل یک سال مجازات حبس برای هک کردن شبکه Digital Equipment Corporation با قرار سه سال تحت نظارت از زندان آزاد شد اما تا حدود ۲.۵ سال بعد مشغول به خرابکاری‌های رایانه‌ای بود. این هکر بزرگ در آن زمان توانست به شبکه سازمان دفاع ملی آمریکا نفوذ کند، سرقت اطلاعات شرکت‌های بزرگ تجاری نیز در پرونده هک‌های میتنیک به چشم می‌خورد.

کوین میتنیک اکنون مشغول چه کاری است:

کوین میتنیک در انتها به دلیل ارتکاب جرم‌های رایانه‌ای به ۵ سال زندان محکوم شد و پس از گذشت دوره محکومیت، آب توبه بر سر ریخت و شرکت مشاوره‌ امنیتی با نام میتنیک سکیوریتی کانسالتینگ (Mitnick Security Consulting) راه‌ انداخت و در حال حاضر در این شرکت خدمات مشاوره امنیتی می‌دهد.
 


جاناتان جیمز
 
(تصویر با کیفیت از او در دسترس نیست)

این هکر که در جوامع دیجیتال از وی با نام c0mrade یاد می‌شود داستان بسیار پرفراز و نشیب و البته غم‌انگیزی دارد. جیمز (Jonathan James) در دوران جوانی هک کردن را شروع کرد و توانست به چندین شبکه تجاری و دولتی نفوذ پیدا کند. این امر جیمز را در دوران جوانی راهی زندان کرد.

جاناتان جیمز چه کارهایی انجام داد:

جالب است بدانید جمیز توانسته بود به شبکه ناسا نفوذ پیدا کرده و اطلاعاتی با‌ارزش ۱.۷ میلیون دلار را استخراج کند. این اطلاعات به نحوه عمل‌کرد ایستگاه فضایی مربوط می‌شد. ناسا نیز چاره‌ای نداشت به جز اینکه شبکه داخلی خود را به مدت ۳ هفته کاملاً تعطیل کرده و دلایل نفوذ به این شبکه را پیدا کند. چنین فرآیندی حدود ۴۱ هزار دلار خرج بر روی دست ناسا گذاشت.

جاناتان جیمز اکنون مشغول چه کاری است:

در سال ۲۰۰۷ چندین شرکت بزرگ مورد حمله‌های خرابکارانه هکرها قرار گرفتند، جیمز علی‌رغم اینکه مدعی بود در این خرابکاری‌ها دست نداشته است اما باز هم به عنوان مظنون شناخته شد و تحت بازجویی قرار گرفت. یک سال بعد نیز جاناتان جیمز جوان در سن ۲۵ سالگی خودکشی کرد.
 


آلبرت گنزالس
 
گنزالس (Albert Gonzalez)، فعالیت هکری خود را با رهبری گروهی تحت عنوان ShadowCrew شروع کرد. وی ید طولایی در سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری نیز داشت. سابقه هک و تبهکاری‌های گنزالس به همین‌جا ختم نمی‌شود و این هکر جعل پاسپورت، کارت‌های بیمه و همچنین شناسنامه را نیز در پرونده خود دارد.

آلبرت گنزالس چه کارهایی انجام داد:

گنزالس توانست در عرض ۲ سال چیزی بیشتر از ۱۷۰ میلیون شماره کارت اعتباری جمع‌آوری کند. سپس به بانک‌های اطلاعاتی تی‌جی‌ایکس کمپانی (TJX Companies) و هارتلند پی‌مِنت سیستمز (Heartland Payment Systems)، نفوذ کرده و تمامی شماره‌های کارت‌های اعتباری این شرکت‌ها را به سرقت ببرد.

آلبرت گنزالس اکنون مشغول چه کاری است:

کاملاً مشخص است چنین هکر نابکاری در حال آب خنک خوردن است. گنزالس به دلیل ارتکاب جرم‌های رایانه‌ای به ۲۰ سال زندان محکوم شده و تا سال ۲۰۲۵ روی آزادی را نخواهد دید.
 


کوین پولسِن
 

در مجامع هکرها کوین پلسون (Kevin Poulsen)، با نام Dark Dante نیز شناخته می‌شود. پولسن شهرت زیادی در نفوذ به سیستم‌های مخابراتی دارد. جالب است بدانید پولسن موفق شد خط‌های یک ایستگاه رادیویی را هک کرده و خود را به عنوان برنده جایزه یک خودروی پورشه جا بزند. تمامی این فرایند تنها در ۱۵ دقیقه انجام شد و رسانه‌ها به پولسن لقب «هانیبال لِکتر دنیای کامپیوتر» دادند.

کوین پولسن چه کارهایی انجام داد:

پولسن با نفوذ به شبکه اف‌بی‌آی و سرقت اطلاعات این اداره برای خود دردسر درست کرد. در نهایت نیز پولسن در حین خرید در یک سوپرمارکت دستگیر و به ۵۱ ماه زندان و ۵۶ هزار دلار جریمه محکوم شد.

کوین پولسن اکنون مشغول چه کاری است:

پولسن پس از اتمام دوره محکومیت خود در سال ۱۹۹۵ از گذشته خود پشیمان شد و حرفه روزنامه‌نگاری را در پیش گرفت. این هکر خوش‌آوازه در حال حاضر به عنوان دبیر ارشد در نشریه معتبر وایِرد (Wired) فعالیت دارد.
 


گری مک‌کینون
 

گفته می‌شود گری مک‌کینون (Gary McKinnon) هماهنگی بزرگترین هک نظامی دنیا را ترتیب داده است. وی در مجامع هکرها با نام Solo شناخته می‌شود.

گری مک‌کینون چه کارهایی انجام داد:

در یک بازه زمانی ۱۳ ماهه بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ مک‌کینون به صورت غیرمجاز توانست به ۹۷ کامپیوتر متعلق به ناسا و ارتش آمریکا دست پیدا کند. وی مدعی است هدف وی تنها دسترسی به اطلاعاتی بود که دولت آمریکا از انسان‌های فضایی و همچنین دسترسی به انرژی آزاد از مردم مخفی نگه‌ داشته است. اما این سکه روی دیگری نیز دارد و مقامات آمریکایی معتقد هستند وی فایل‌های مهم زیادی را پاک کرده و ۳۰۰ کامپیوتر را از کار انداخته و حدود ۷۰۰ هزار دلار خسارت وارد کرده است.

گری مک‌کینون اکنون مشغول چه کاری است:

مک‌کینون به لطف تبار اسکاتلندی خود و اینکه عملیات هک را خارج از بریتانیا انجام داده بود توانست تا سال ۲۰۰۵ از دست دولت آمریکا در امان باشد. در این سال دولت آمریکا تقاضای استرداد مک‌کینون را به انگلیس داد، اما ترزا مِی (Theresa May)، نخست وزیر بریتانیا به دلیل بیماری سخت‌ مک‌کینون، از استرداد وی‌ سرباز زد و مدعی شد این کار مغایر با حقوق بشر است.
 



 
توضیحات / دانلود گزارش کد : 2

اخبار سینما

اخبار سینمای داخل و خارج

250 فیلم برتر

250 فیلم برتر از نگاه سایت imdb

نقد و بررسی

نقد و بررسی بهترین فیلم های جهان